5 Şubat 2015 Perşembe

Kesme Çorbası Tarifi

Kesme Çorbası Tarifi

MALZEMELER1 adet yumurta
2 çay bardağı un
2 adet iri soğan
1 çorba kaşığı tereyağı
2,5 bardak ayran
1 çay bardağı su
1 çay kaşığı tuz
5 su bardağı su
köfte malzemeleri :
250 gr kıyma
½ çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
6 su bardağı su

HAZIRLANIŞI
Kıymayı baharatla karıştırın ve fındık büyüklüğünde köfteler yapın. Bir kenarda bekletin. Su ile yumurtayı iyice karıştırın, tuz ekleyin ve unu da ilave ederek sert bir hamur yapın. Hamuru oklava ile açıp, unlayın, ikiye katlayın. İki parmak genişliğinde şeritler kesin ve daha sonra bu şeritleri kibrit çöpü kalınlığında kesin. Bir tavada soğan ile yağı kavurun. Üzerine 6 su bardağı suyu ilave edin, tuzu ekleyip kaynatın. Kaynadıktan sonra köfteleri ve kesilmiş hamuru karıştırıp 15 dakika kadar pişirin. Hazırlanan çorbaya ayranı karıştırıp, üzerine kuru nane serpin.

3 yorum:

  1. çorba içmeyi çok seviyorum ve sürekli farklı tarifler deniyorum. sizin tarifinizle kesme çorbasını yapayım dedim birde. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba siteni çok beğendim. Bende kendi blogumda bir çekiliş düzenliyorum katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  3. güzel bir çorba ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Bu tarifimizle ilgili düşüncelerinizi, deneyimlerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz. Kayıtlı kullanıcı değilseniz Anonim kullanıcıyı seçerek yorum yapabilirsiniz. UNUTMAYIN BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA BÜYÜR!